In mijn vrijgevestigde praktijk heeft de cliënt vaak met één behandelaar te maken in alle fasen van het zorgproces. Ik ben in dat geval ook automatisch de regiebehandelaar met zowel een indicerende als coördinerende rol. Als behandelaar ben ik direct verantwoordelijk voor de relatie met de cliënt en de reflectie op de kwaliteit van die relatie. Tijdens de behandeling ben ik ook het aanspreekpunt.

 

AANMELDING EN INSCHRIJVING 

 

Wilt u zich aanmelden of heeft u vragen kunt u mailen naar  info@praktijkmilkamileusnic.nl.  Ik verzoek u om geen inhoudelijke informatie over uw problematiek hierop te vermelden, gezien de wet op de privacy. Ik neem zo snel mogelijk, per zorgmail (veilige mail) of telefonisch, contact met u op.  Na een korte screening van uw klachten en verwachtingen beslissen we of een intakegesprek ingepland wordt.

Verwijzers kunnen desgewenst eerst contact met mij opnemen voor overleg over de verwijzing.

Voor de verzekerde zorg heeft u een verwijsbrief van uw huisarts of een andere verwijzer nodig. Deze verwijsbrief kan de verwijzer naar mij toesturen via ZorgDomein. Mijn zorgdomeinadres is: 500170443@lms.lifeline.nl. Als dit is gebeurd kunt u contact met mij opnemen voor het plannen van een intakegesprek. 

 

Bij uw eerste bezoek wordt de inschrijving gedaan.

Voor inschrijving zijn de volgende gegevens nodig:

-Naam en geboortedatum

-Adres, telefoonnummer en e-mailadres

-BSN nummer en geldig rijbewijs of identiteitsbewijs (om het BSN nummer te kunnen checken)

-Naam zorgverzekeraar 

-Contactgegevens huisarts
-Verwijsbrief:  Op de verwijsbrief dient te staan of voor basis–GGZ (een kortdurend traject) of specialistische–GGZ (een langdurend traject) wordt verwezen; dat er sprake is (of een vermoeden) van een psychische stoornis gedefinieerd volgens de DSM-5; de AGB code van de verwijzer en diens handtekening.  De datum van de verwijzing die voor de datum van het eerste gesprek dient te liggen en mag niet langer dan drie maanden oud zijn.

 

Het is de verantwoordelijkheid van de verwijzer dat de cliënt een verwijzing heeft die voldoet aan de daarvoor opgestelde veldnormen. Tot het moment dat de intake bij de regiebehandelaar heeft plaatsgevonden is de verwijzer de eerstverantwoordelijke zorgverlener voor de cliënt conform de WGBO.

 

INTAKE EN ADVIESGESPREK  

 

De intakefase bestaat uit enkele gesprekken (van 90minuten) waarin uw klachten en uw hulpvraag in kaart worden gebracht. In deze fase kan ik, naast de interviews, ook de klachtenvragenlijsten en de psychologische tests gebruiken. U kunt te allen tijde besluiten of u wel of niet verder wilt. Tijdens adviesgesprek maken we een concreet behandelplan waarin de doelen voor de behandeling opgenomen worden en specifieke voorwaarden voor de behandeling worden besproken. Daarna starten we de behandeling.  Als tijdens de probleemanalyse blijkt dat er dominante problematiek aanwezig is die niet past bij mijn deskundigheidsgebied, verwijst ik u door naar een andere regiebehandelaar.

 

BEHANDELING

 

Nadat we een behandelplan opgesteld hebben, kunnen we direct aan de slag met uw behandeldoelen. De duur van de behandeling is afhankelijk van uw klachten en wensen. Dit kan variëren van enkele gesprekken tot langer  dan een jaar. Over het algemeen vindt de behandeling wekelijks plaats. Afhankelijk van de problematiek soms ook twee keer per week. De afspraken duren meestal 60 minuten. Bij bepaalde technieken zoals bijvoorbeeld EMDR of exposure therapie wordt voor de sessie vaak 90 min uitgetrokken. In de beginfase van de behandeling ligt de frequentie van de gesprekken veelal wat hoger dan in de loop van de behandeling.

Er vindt regelmatig een evaluatie plaats waarin we op basis onze beider bevindingen en aan de hand van scores op vragenlijsten (Routine Outcome Monitoring) beoordelen of de behandeling aanslaat, aangepast of afgerond moet worden of dat we moeten constateren dat behandeling niet lijkt te helpen. In het laatste geval zullen we uiteraard bespreken hoe dan verder.  Als vervolgbehandeling nodig is, wordt hierover gericht advies gegeven aan de verwijzer.  Dit uiteraard met uw toestemming. Als behandeling anders loopt dan in het behandelplan vastgelegd, vraagt evaluatie extra aandacht. Overleg met een collega is dan noodzakelijk. 

 

BEREIKBAARHEID BUITEN KANTOORTIJDEN 

 

Buiten kantooruren in geval van crisis dient u contact op te nemen met de huisartsenpost of met ggz-crisisdienst. Ingesproken voicemailberichten en email beantwoord ik  zoveel mogelijk binnen 24uur.